Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مهره های کمر - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۷۵۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مهره های کمر

0 امتیاز
باسلام. مهره های کمر دقیقا کجای کمر قرار دارند اگه میشه کمی در موردش بگید؟ممنون از کمکتون.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۱:۱۷ در ساير موضوعات از کیانوش65 (290 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
کمر انسان از 5 مهره درست‌شده است که من با این اشعه¬ی لیزر پررنگ می¬کنم آن را، بعد وسط این¬ها ساختمان¬هایی است که مثل واشرهایی قرار گرفتند که به شکل واشرهایی است که اصطلاحاً به آن دیسک بین مهره¬ای می¬گویند.
بعد این کمر به لگن وصل می¬شود. بعد در بین مهره¬های کمر یک سری ساختمان¬هایی قرارگرفته که غضروفی هستند، دیسک کمری نامیده می¬شوند یا دیسک بین مهره¬ای و بعد علاوه بر این اگر کمر را دقت بکنید یک سری قوس¬هایی داردکمر همه¬ی افراد یک قوس دارد. یک تقعر دارد؛ یعنی اگر از نیم‌رخ به آن نگاه کنید، گودی دارد. خوب این گودی از یک حدی بیشتر باشد، خوب نیست. اگر هم از یک حدی کمتر باشد، بازهم خوب نیست. خود از بین رفتن این گودی موجب درد می¬شود و بین سوراخ¬هایی که از مهره¬ها وجود دارد، عصب¬هایی خارج می¬شود که هرکدام از این عصب¬ها به یک قسمت از پای ما که در اصطلاح پزشکی ما به پا، اندام تحتانی می-گوییم که شامل ران است، ساق است، خود پا است. پا در پزشکی آن قسمتی که در کفش است را می¬گویند. منتهی در اصطلاح عوام، عامیانه می¬گویند همه¬ی قسمت¬های اندام تحتانی را پا می-گویند. به¬هرحال این اعصاب می¬آیند در پاهای ما و باعث حس¬حس و حرکت پا می¬شود. علت اینکه ما می¬توانیم راه برویم، شما قدم برمی¬دارید، در هر ثانیه این¬ها دارند مرتب این¬پالس می-فرستند. این¬پالس یعنی تحریک¬ها الکتریکی می¬فرستند به عضله¬ها و عضله¬ها را تحریک می¬کنند که با یک ریتم خاصی شما می¬توانید راه بروید.مهره¬ها همین¬طوری رهاشده نیستند. این¬ها توسط یک سری تسمه¬هایی به هم وصل شده¬اند که یکی از این¬ها که خیلی پهن است، در جلوی مهره-ها قرارگرفته که به آن لیگامان طولی قدامی می¬گویند یا جلویی. یکی دیگر که در پشت قرارگرفته که به آن لیگامان طولی پشتی می¬گویند.البته تنها در مهره نیست. در گردن ما شروع می¬شود، یکسر و یکنواخت تا این پایان می¬آید. منتهی قطرش درجاهای مختلف متفاوت است. عرضش هم درجاهای مختلف متفاوت است. آن لیگامان طولی خلفی که گفتم درست پشت تنه-ی مهره قرارگرفته است. این لیگامان طولی خلفی است یا پشتی است. بعد بین این زوائد مهره هم مقدار زیادی، تعدادی لیگامان وجود دارد.به این¬ها رباط می¬گویند. بعد علاوه بر این‌ها عضله¬ها می¬آید و روی کمر را می¬پوشاند. یک سرس عضله¬ها در جلوی کمر قرار دارد و یک سری عضله-ها هم اگر بازهم نمای نزدیک بدهند، در پشت مهره¬های کمری.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۴:۰۸ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۴:۳۳ در مردان از javadscary (150 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۰۲:۱۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از margeghafie (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۱:۳۴ در ساير موضوعات از احمد89 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۱:۲۳ در ساير موضوعات از احمد89 (210 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۱:۲۷ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از AminiMostafa (120 امتیاز)
???????
...