Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  جلوگیری از دیابت نوع دوم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۸۰۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

جلوگیری از دیابت نوع دوم

0 امتیاز
روزتون بخیر. میگم من یه سوال داشتم آیا میشه با خوردن غلات از دیابت نوع دوم جلوگیری کنیم؟ و کلا تغذیه به بهبود این بیماری کمک میکنه؟ و چه کسایی بیشتر در معرض خطر دیابت نوع دوم قرار می گیرند؟ باسپاس فراوان از سایتتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۰۰ در تغذیه و سلامت از maziar 33 (140 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
غلات یکی از غنی ترین منابع فیبر است و با مصرف غلات می شود از دیابت نوع دوم جلوگیری کرد.
تا کنون اطلاعات زیادی از طریق رسانه بر ای مردم پخش شده است که با توجه به آن حتما مردم می دانند که دیابت بیشتر به دو گروه نوع 1 و نوع 2 تقسیم شده است و البته دیابت بارداری هم داریم.
کمتر افراد مبتلا به دیابت نوع 1 هستند که حدود 5 درصد می شوند و 95 درصد مابقی از نوع 2 هستند. در کسانی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند، انسولین آن هورمونی که درواقع باعث انتقال گلوگز یا قند خون به داخل سلول می شود خیلی کم است یا اصلا نیست، به دلیل مشکلاتی که بیشتر در بچه ها  و نوجوانان هست و اتفاق می افتد این ها تعداد کمتری هستند.
نوع دوم که شیوع بیشتری دارد و بیشتر هم در میانسالان دیده می شود، معضل اصلی بهداشتی در مورد دیابت امروزه نوع 2 است ، آن حالتی است که انسولین ممکن است  به مقدار کافی هم ترشح بشود اما سلول ها به آن پاسخ نمی دهند و آن را شناسایی نمی کنند. انسولین مانند کلیدی عمل می کند که درب سلول باز میشود و قند خون به داخل سلول می رود در صورتی که اگر انسولین نباشد و یا سلولها به آن واکنش نشان ندهند و قند خون بیرون بماند سلول ها همیشه گرسنه می مانند، قند خون بالا میرود و می تواند در قسمت های مختلف در عروق ریز بافتی مثلا ارگانهایی مثل چشم، قلب، اندام تحتانی در پاها رسوب بکنند و انتها کاملا بسته بشود و عوارض دیابت ظاهر بشود.
حالا بحثهای جدیدی که درباره دیابت و پیشگیری از آن وجود دارد این است که با تغذیه و حتی تحرکمان می توانیم از دیابت پیشگیری بکنیم چون دیابت در افرادی که سابقه خانوادگی دارند به خصوص در نزدیکانشان، پدر یا مادر یا خواهر و برادرشان، شیوعش بیشتر است. در افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند شیوع بیشتری دارد ثابت شده است  که با هر کیلو کاهش وزن، می شود 16درصد از احتمال ابتلا به دیابت کم کرد و همین طور در افرادی که اصلا حرکت نمی کنند و کار نشستنی دارند ، آنها هم احتمال بیشتری دارد که به دیابت نوع 2 که همان شایع ترینش است، مبتلا بشوند.
برای این که بتوانند با این سه موضوعی که خدمتتان گفتم کنار بیایند، میتوانیم با تغذیه مان مثلا روی آوردن به خوراکی هایی که فیبر زیادی دارند مثل سبزیجات ، بعضی از میوه ها و همینطور غلات کامل یعنی غلاتی که با سبوسشان مصرف می شوند مثل نان های سبوس دار که نان سنگک یکی از بهترین انواع آن است و همین طور بعضی از نان های فانتزی با سبوس و یا حتی سبوس را تهیه کنیم و در همراه با آب یا شیر در هر وعده غذایی مصرف کنیم یا داخل ماست بریزیم.
این سبوس کمک می کند که ( مشخص نیست فقط به خاطر فیبر بودنش است یا باعث کاهش چربی های خون هم می شود) چون به هر حال کسی که دیابت دارد متابولیسم چربی هم در بدن او دارای اندکی اشکال می گردد. , یا حتی باعث می شود که این فرد سیری بیشتری احساس بکند و غذای کمتری بخورد و این به کاهش وزن او در این جا کمک می کند.
پس تغذیه می تواند موثر باشد ضمن این که همین طور که خدمتتان گفتم باعث کاهش وزن هم می شود.
دوری از سیگار مورد بعدی است چرا که مصرف سیگار فرد را در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 قرار می دهد. و در نهایت بی تحرکی که باعث مبتلا شدن فرد به دیابت نوع 2 می گردد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۱:۱۵ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۰:۵۱ در تغذیه و سلامت از maziar 33 (140 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۲:۲۴ در تغذیه و سلامت از mokhar (270 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
???????
...